تایم لاین فضای مجازی بر مدار «سانچی» / غمی به وسعت جان

تاوان اعتماد ستاره سابق آرسنال به همسرش! امانوئل ابوئه ستاره سابق آرسنال که به همسرش اعتماد زیادی داشت به تازگی بعد از طلاق از همسرش تمام ثروتش را از دست داده است. به گونه‌ای که هم‌اکنون جایی برای خواب و حتی پولی برای خرید نان ندارد! کاربری نوشت: «بعد می‌گیم ایرانی‌ها ز-ذ هستن. این بابا که دیگه رد داده. آخه مجبور بودی همه چیز رو به نام زنت کنی که امروز به گدایی بیفتی؟!» و کاربر دیگری نوشت: «این باز رو اشتباهش به این فلاکت افتاده، بعضی از ورزشکارای قدیمی خودمون الان به خاطر بی‌توجهی مسئولان گوشه‌نشین شدن و دارن مسافرکشی می‌کنن!»       خداحافظ ای داغ بر دل نشسته حکایت فرجام ‎#نفتکش_سانچی دیروز و امروز و مدت‌هایمان را تلخ کرد. خبر کامل و تکان‌دهنده بود: «ملوانان نفتکش ایرانی در آب‌های چین آسمانی شدند»! در ادامه گوشه‌ای از همدردی کاربران ایرانی در فضای مجازی را از نظر خواهید گذراند:   بر کدام داغ بگرید مادر نجیب ایران؟!
تو را می‌سپارم به دامان دریا...      آن‌چه در اقیانوس غرق شد سانچی نبود. لبخندهای ماهتاب بود. پیرزنی از محله توتستان در نورآباد فارس، که تنها پسرش برای همیشه رفت...     ما هم همان جا میان اقیانوس درد دل هایمان دفن شد. یادتان به وسعت آبی بیکران دریا جاودان.   مکرون و مسئله نان باگت فرانسوی! رئیس جمهور فرانسه این‌ روزها بدجور در پی ثبت نان باگت فرانسوی در یونسکواست! کاربری در فضای مجازی نوشته بود: «ماکرون جان اگه از نون باگتتون فارغ شدی یک حالی به این برجام ما بده. این ترامپ نافرم داره به پر و پاچه ما می‌پیچه. » و کاربر دیگری در دفاع از اقدام مکرون نوشت: «چقدر خوبه که اونجا از کوچکترین حقوق جهانی‌شون حمایت می‌کنن. کاش ما هم به این مسائل جدی‌تر بها بدیم.»  
 
 


شیر «بییییب» با بسته بندی آلمانی! کاربری در فضای مجازی نسبت به پخش ویدئویی که نشان می‌دهد یکی از محصولات کارخانه داخلی شیر، بسته‌بندی آلمانی دارد واکنش نشان می‌دهد و می‌نویسد: «بعد می‌گن چرا باید از تولید ملی دفاع کنیم؟! بابا دیگه پاکت شیر رو که نباید خارجی‌ها بزنن برامون. این تولیدکننده‌های داخلی‌مون طفلیا می‌میرن که این‌طور!»   سرسره‌بازی وسط دانشگاه مونیخ! دانشگاه مونیخ با نصب یک سرسره بزرگ میان طبقات تلاش کرده که شرایط شادی و نشاط را فراهم آورد. دانشجویان و استادان از این سرسره می‌توانند به جای آسانسور استفاده کنند. کاربری در فضای مجازی با گذاشتن عکس مربوطه نوشت: «شهربازیه یا دانشگاه؟! من نمی‌دونم همین کار رو تو کشور خودمون می‌کردن خرده نمی‌گرفتیم که حالا به به و چه چه‌مون راه افتاده!» و کاربر دیگری در پاسخ به او نوشته بود: «همه جای دنیا برای رفاه و نشاط فضاهای تحصیلی و کاری‌شون برنامه‌های متنوعی دارن. »